vrijdag 21 oktober 2011

Roodkapje

Niet zo lang geleden kreeg ik van Wilma de volgende mail.

Vanochtend had Marte klassenpresentatie, zo schattig! Samen met groep 3 en groep 7: groep 3 deed een les van de Vreedzame School voor, en groep 7 deed voor hoe zij Engels krijgen, erg goed! Ook heel leuk om de onderwijzers van die groepen aan het werk te zien.
De Apengroep deed een toneelstukje, Roodkapje. Marte was Roodkapje, Sasmita grootmoeder, Quinn en Rien de wolf, Sam de jager, en de rest van de groep het bos. Marte heeft solo gezongen, héél zachtjes maar toch (ze wilde geen microfoon), ze liep heel dapper rondjes door het bos, beetje gespannen en overdonderd, maar toch .... ik was zo trots. Ik had de aankondiging even gemist van de ochtend, het was gelijk om 8.45 u., dus had geen camera bij me, maar het was echt heel erg leuk!


Zo’n mail doet me beseffen dat ik best wel iets mis en doet me ook wel verlangen naar huis. Naar Wilma en Marte. En nu zijn ze met zus Anne en nicht Isabel met z’n allen op Ameland voor een intensieve zwemcursus. Als ik de verhalen hoor, dan klinkt dat zo goed, dat ik er zelf ook wel bij zou willen zijn. Maar ja, dat doen we volgend jaar dan maar weer.


Ik ben natuurlijk ook heel blij, verrast en vereerd als ik hoor dat Marte mij als allergrootste held ziet als dat haar gevraagd wordt in het kader van het schoolproject Helden. En er ook nog een mooie tekening bijmaakt. Het wordt tijd dat ze allebei deze kant opkomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten